Estratègies de comprensió lectora presentades a la coordinació de l'institut Can Roca amb les escoles Enxaneta, Pere Viver i Serra de l'Obac, a la coordinació de l'institut de Vacarisses amb les escoles Font de l'Orpina, Pau Casals i Rellinars i a la coordinació de l'institut Mont Perdut amb les escoles Mare de Déu de Montserrat, Salvador Vinyals, Les Arenes i Roser Capdevila.
A la coordinació de l'institut Mont Perdut i les escoles adscrites es van compartir activitats concretes que els centres de primària porten a terme arrel de la participació als tallers, d'aquesta manera es fa xarxa entre el mateix nivell -horitzontal- (escoles de primària) i a un nivell superior -vertical- (institut).
A la coordinació de l'institut Can Roca es va fer referència a aquest material arrel de detectar que el treball de comprensió lectora "literal" amb els alumnes es realitza molt sovint mentre que el treball d'inferències queda més a un segon pla. S'està treballant compartint activitats per a treballar l'estratègia d'inferències.
En aquest espai s'enllacen les presentacions en Power Point, presentades al taller de cada una de les estratègies per tal que estiguin accessibles al professorat.
Les estratègies de lectura
Estratègia 1. Fer connexions
Estratègia 2. Fer-se preguntes
Estratègia 3. Determinar el què és important
Estratègia 4. Fer inferències i prediccions
Estratègia 5. Visualitzar el text
Estratègia 6. Sintetitzar el contingut del text
Estratègia 7. Autocorrecció de la comprensió lectora